Om Eggkleiva mannskor

Henvendelser til Eggkleiva mannskor kan sendes til eggkleiva.mannskor@gmail.com

Sangøvelse foregår i Fossvang i Eggkleiva torsdager kl 1930.

Foto: Marius Forbergskog Lenes, 2013

Eggkleiva mannskor er verdens beste fritidsaktivitet. Godt kameratskap og herlig korsang. Fin blanding av tradisjonell sang og moderne musikk.

Vårt viktigste arrangement gjennom året er Førjulsshowet. Vi har de siste årene hatt omlag 1000 publikummere på besøk i løpet av en helg. Vi har tradisjon for å invitere en eller flere gjesteartister til showet. Vi har hatt gjesteartister som Christin Hoff, Elg, Moddi, Irressitible, Iver Gaustad, Anders Jektvik, Siv Marit Egseth og Ida Jenshus.

Vi liker å dele våre musikalske aktiviteter. Gjennom Youtube får vi vist oss frem og vi ser sikre på at mange har glede av det. I 2014 hadde over 100 000 visninger på Youtube.

Vår musikalske leder heter Stein Nilsen. Han er en kjemperessurs for koret!. Han gir oss riktig mengde utfordringer, slik at koraktiviteten blir passe utfordrende. Den som vil får gå frem på scenen og prøve seg solist.

Fossvang er vårt øvingslokale hver torsdag fra kl 1930 til kl 2200.

Her har vi hatt våre faste øvelser siden 1949. De første årene fra 1944 ble øvelser avholdt i Eggkleiva Bedehus.

Mannskorets medlemmer kommer fra Skaun, Trondheim, Orkdal og Melhus.

Eggkleiva er en bygd i Skaun kommune. Kommunen ligger i Sør-Trøndelag, og grenser til Melhus, Orkdal og til Trondheim kommune med Gulosen imellom. Eggkleiva ligger midt i kommunen, med 5 km til kommunesenteret Børsa og 4 km til Venn.

www.skaun.kommune.no

Fossvang er et kommunens mange forsamlingshus, og eies og drives av Eggkleiva velforening.